Alle elever fra Lyngholmskolens indskoling bliver tilbudt plads på FFO Lyngholm.

Billedskole

Om FFO Lyngholm

FFO Lyngholm består af tre afdelinger; Bakkehuset, Lærkehuset og Regnbuen. Lærkehuset og Bakkehuset er FFO1 og ligger i forbindelse med Lyngholmskolen. Regnbuen er fritids/ungdomsklub FFO2+3 og ligger i Farum Midtpunkt. Om eftermiddagen er der på FFO1 en "Go´daver´" der modtager børnene, krydser dem ind og hjælper dem i løbet af dagen hvis de skal sendes hjem, til fritidsaktiviteter eller skal med kammerater hjem. I hvert hus findes en personale i køkkenet, der sørger for at børnene får lidt let mad i løbet af eftermiddagen. Ligeledes bliver der ofte lavet forskellige småretter på bålet. I alle huse prioriterer vi ude-liv højt. Bevægelse, højt til loftet og masser af frisk luft er gode betingelser for rigtig mange aktiviteter. Vores indendørs aktiviteter varierer efter årstiderne og hvad der rører sig blandt børnene. Nogle aktiviteter opstår spontant på dagen, andre er planlagte. Nogle aktiviteter varer flere dage eller uger andre kun i få timer.

Morgenåbningen

Go'morgen! Alle børn der er indmeldt på FFO1 Lyngholm, har mulighed for at benytte morgenåbningen. Vi åbner Bakkehuset kl. 06.30 og sender børnene i skole kl. 7.50. Børnene kan medbringe egen morgenmad, hvis I ønsker at de skal spise i morgenåbningen. Det er muligt for børn på 3-4. klassetrin, at benytte FFO Lyngholms morgenåbning, hvis de er indmeldt på Lyngholms FFO 2 afdeling Regnbuen. Lyngholms FFO 2 afdeling Regnbuen åbner kl. 10.00 i ferierne.

morgen sol

Afdeling Bakkehuset

I Bakkehuset går børnene fra Lyngholmskolens 0-1. klasser., samt alle forårsbørn. Vi modtager forårsbørn både d. 1-2 og d. 1-5. Det betyder, at der i perioden d. 1-2 til d. 1-5 vil være flere børn om eftermiddagen end sædvanligt på Bakkehuset. På Bakkehuset har vi en aktivitetstavle, hvor både børn og forældre kan følge med i ugens aktiviteter.

Afdeling Lærkehuset

På Lærkehuset, der ligger i indskolingshuset på Lyngholmskolen, går børnene fra 2. og 3. klasserne. 1. maj er skiftedato, hvor alle 3. klasserne rykker videre til klub og 1. klasserne rykker fra Bakkehuset til Lærkehuset.

Blomster eng

Lukkedage

Furesø's Fritidsordninger (FFO) har 9 årlige lukkedage (dog 10 lukkedage i de år, hvor 31. december falder på en hverdag) og holder derudover ferieluk…

FFO Lyngholm